Tuesday 27 December 2011

First step of a new baby

Oh God , lagi berapa hari nak balik Cheras . Seriously , aku tak tahu macam mana nak hadap 2012 . Dengan sem 2 nye . Aku takut , takut sangat-sangat bila fikir what's gonna happen in future . Maybe some can say , alah , kolej je kott ? You know what , jangan nak damn kitorang kalau korang tak rasa .

 Kadang-kadang aku pikir jugak , kalau study - macam nie pula jadi . Susah la hape lah . Kalau duk rumah besarkan badan - malu . Ye lah , semua orang pandang yang educated . Tapi kalau study separuh jalan , bukan ke lagi malu ? Semalam Bell cakap yang ramai budak-budak TESL tukar course bila dah masuk sem 3 . Allah , aku takut sangat-sangat ! Kalau boleh biarlah sampai habis . Then , Nana yang senior tesl tu pun ada cakap sem 3 nanti susah . Dengan French lagi . Kalau difikirkan , itu pendapat Dean List yang study sampai insomnia . Aku ? Yang terlebih tidur nie macam mana nak hadap benda tu semua ? Gila lah ! Kalau aku separuh jalan je , memang la kene hentam teruk dengan family aku . Nak-nak keje aku yang selalu je mintak duit dengan En Z . 

Result sem 1 yang totally frustrated : Pemalas ! Memang patut aku dapat macam tuh . Tak pernah nak bersungguh . Memang patut kalau mak abah kecewa sebab diorang dah bagi  macam-macam ! Aku ? Ada nak suruh diorang bangga ? Orang cakap je- pekakkan telinga . But , maybe this is my second chance . Hopefully aku tak kecundang .

Ya Allah , jika jalan yang terbentang depan aku ini adalah yang terbaik untuk aku , Engkau permudahkan setiap urusan berkaitan dengannya .
Jika ada jalan lain yang lebih baik untuk aku , maka Engkau tunjukkan aku jalan itu .
Sesungguhnya Ya Allah , aku mohon kepadaMU , letakkanlah aku dalam golongan orang-orang yang berjaya . 
Amin yarabbalamin ...